idanito

آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش

idanito

آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

در این مقاله به موضوع خرید خدمت سربازان فراری 97 خواهیم پرداخت. همان طور که مطلع هستید کشور ایران نیز مانند 21 کشور دیگر از جمله قرقیزستان، تایلند و … دارای خدمت وظیفه بیش از 18 ماه می باشد. قوانین خدمت وظیفه (سربازی) در کشورهای مختلف متفاوت است. در برخی از کشورها خدمت وظیفه وجود ندارد (به دلایل مختلف از جمله بدگمانی سیاسی و اجتماعی نسبت به ارتش و …)، در برخی کشورها خدمت سربازی داوطلبانه در برخی از مواقع و در شرایط خاص اجباری، در برخی از کشورها خدمت سربازی کمتر از 18 ماه و …. است.

در کشور ایران خدمت سربازی از سال 91،  از 24 ماه به 21 ماه کاهش یافت، خدمت سربازی اجباری از سال 1304 توسط رضاشاه در ایران به تصویب رسید. گذراندن دوران سربازی برای تمام مردانی که به سن 18 سالگی تمام (آغاز 19 سالگی) رسیده اند اجباری است. مگر به دلیل شرایط خاص برخی افراد که موجب معافیت از سربازی و در برخی شرایط به کسری خدمت نیز منجر می شود.

در ایران بسیاری از مشمولان خدمت بر این باورند که دوران سربازی، اتلاف زمان بهترین دوران زندگی آنها می باشد. اما برخی دیگر به این معتقدند این دوران ادای دین آن ها به نظام جمهوری اسلامی است.

دوره های خدمت سربازی به 3 دوره تقسیم می شود: 1. دوره آموزشی (2 ماه اول خدمت) 2. دوره کد (2 ماه بعد از دوره آموزشی و برای اعزام به ارتش و نیروی انتظامی است) 3. دوره خدمت ، در برخی موارد در صورت تنبیه و … مدت زمانی بیش از زمان خدمت، به خدمت ادامه می دهند که به آن اضافه خدمت گفته می شود.

همان طور که گفته شد، تمامی افرادی که به سن مشمولیت رسیده اند، موظف به انجام خدمت سربازی می باشند مگر به دلایل شرایط خاص. در این مقاله قصد داریم راجع به خرید خدمت صحبت کنیم. در مقالات مندرج در آیدانیتو با عنوان شرایط خرید خدمت 92 می توانید از شرایطی که منجر به خرید خدمت می شود، مطلع شوید و همچنین از مبالغ و قیمت خرید خدمت سربازان فراری مطلع شوید. اما در این مقاله راجع به سؤالاتی که در حیطه خرید خدمت سربازان فراری 97 است، صحبت کنیم. آیا سربازان فراری از خدمت مجاز به خرید خدمت می شوند؟ در صورت مثبت بودن پاسخ این سؤال در چه شرایطی و با چه میزان هزینه این امر اتفاق می افتد؟ برای اطلاع از پاسخ این سؤالات با ما همراه باشید.

سربازان فراری

در این مبحث به شرایط خرید خدمت سربازان فراری خواهیم پرداخت، همان طور که پیشتر (در مقاله شرایط خرید خدمت) گفته شد از شرط اصلی خرید خدمت غیبت است. اگر غیبت 8 سال تمام باشد (تا آخر سال 97) در برخی از موارد امکان خرید خدمت وجود دارد.

سربازان فراری که از تاریخ فرار آنان (آخرین تاریخ) بیش از 8 سال گذشته است و تاکنون مشغول خدمت نشده اند، می توانند سربازی خود را بخرند. لازم به ذکر است ملاک محاسبه تاریخ فرار از خدمت و غیبت تا پایان تاریخ 29/12/97 می باشد.

و در صورتی که از فرار آنان 8 سال گذشته باشد، غیبت آنان تا پایان تاریخ اتمام فرار (اتمام غیبت) محاسبه می شود.

سربازانی که از خدمت سربازی (حین خدمت) فرار کرده و 8 سال از آن تاریخ گذشته باشد نیز واجد شرایط خرید خواهند شد.

توجه کنید

1- خرید خدمت سربازی تنها در صورت غیب (8 سال) امکان پذیر است.

2- مدت غیبت بیش از شش ماه، یک سال محسوب خواهد شد.

3- به ازای مدرک تحصیلی قیمت خرید متفاوت است.

4- مشمولان غیبت مجاز به خروج از کشور نیستند.

خرید خدمت سربازی بدون غیبت

همان طور که گفته شد، شرط اصلی خرید خدمت، غیبت 8 ساله می باشد. بنابراین خرید خدمت سربازی بدون غیبت میسر نیست، لازم به ذکر است خرید خدمت در طول تحصیلی ممکن نیست.

مجازات فرار از سربازی

سربازان عزیز توجه داشته باشند که در صورت غیبت و عدم وجود عذر قابل توجیه با مجازات (حبس و یا اضافه خدمت) مواجه خواهند شد. میزان حبس و یا اضافه خدمت به زمان و شرایط فرار از خدمت وابسته است. به عنوان مثال:

چنانچه فرد برای اولین بار فرار کرده باشد و ظرف مدت 60 روز خود را معرفی نماید، به ازای هر روز غیبت (فرار) دو روز به خدمت ضرورت آن ها اضافه خواهد شد (بدون ارجاع پرونده به مراجع قضایی)

چنانچه پس از 60 روز خود را معرفی کند و سابقه فرار داشته باشند به حبس از دو تا شش ماه محکوم می گردند و …

به مشمولان خدمت پیشنهاد علاوه بر مطالعه مقاله خرید خدمت سربازان فراری می کنیم با مراجعه به “شرایط خرید خدمت 97” و “میزان جریمه خرید خدمت 97” از شرایط و هزینه خرید سربازی مطلع شوند.

 



جهت اطلاع از خرید خدمت می توانید از طریق تلفن ثابت در سراسر کشور بدون گرفتن کد با 9099071973تماس حاصل نمایید. 
پاسخگویی از ۸ صبح الی ۱۲ شب حتی ایام تعطیل
به دلیل شلوغی خطوط در صورت شنیدن صدای بوق اشغال مجددا تلاش نمایید
  • ۹۷/۰۴/۲۸
  • mahdi yari

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی