idanito

آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش

idanito

آیدانیتو فضای هوشمند مشاوره و آموزش

پیوندهای روزانه
پیوندها
  • ۰
  • ۰

مفصل حرارتی

مفصل حرارتی

 

مفصل حرارتی از جمله تجهیزات مورد استفاده در صنعت برق قدرت می باشد. مفصل ها وظیفه اتصال دو کابل مجزا را به صورت استاندارد، به عهده دارند. مفصل ها بر اساس نوع ساختار به چندین دسته تقسیم می شوند.مفصل های حرارتی، مفصل های رزینی، مفصل های سرد و غیره از این نوع می باشند. مفصل های حرارتی دارای اجزای مختلفی هستند که شامل یک رابط هادی عایق، یک سیستم آب بندی، کنترل کننده میدان و سیستم ارت کامل می باشد.رابط هادی کابل ها که معمولا از موف ها استفاده می شود و یک نوع رابط با قطر مناسب برای سایز کابل می باشد. سیستم آب بندی مفصل حرارتی شامل یک روکش از نوع حرارتی که وظیفه آب بندی و روبندی محل اتصال را به عهده دارد. سیسشتم ارت کامل که شال شیرینگ ها و آرمور(در صورت نیاز) هم می شوند.

انواع مفصل حرارتی
مفصل های حرارتی بر اساس ولتاژ کابل ها نیز به دو دسته مفصل حرارتی فشار ضعیف و مفصل حرارتی فشار قوی تقسیم می شوند.معمولا قیمت تمام شده مفصل های حرارتی پایین تر از نمونه مشابه رزینی آن، می باشند.طریقه نصب مفصل حرارتی بدین گونه است که ابتدا روکش روی کابل را برش زده، سپس هادی کابل ها را به دوسر رابط یا همان موف می دهیم. روکش یا همان تیوپ را داخل یک سمت کابل کرده (قبل از اتصال موف) و بعد از این که اتصال داخل موف ها برقرار شد، با دستگاه پرس کابلشو آن ها را محکم می کنیم. روکش های حرارتی کوچکتر را به عنوان لایه اولیه گذاشته و چسب داخل آن با حرارت روان می شود.بر روی لایه نهایی برای آب بندی و محافظت، روکش بزرگت را قرار داده که به عنوان عایق کابل در نظر گرفته می شود.مفصل های حرارتی در بیشتر مواقع زیر خاک و زیرزمین نصب می شوند.به علت درجه آب بندی بالا و محافظت مکانیکی استاندارد، امروزه پیمانکاران شبکه توزیع در موارد متعددی برای ترمیم و توسعه کابلکشی از مفصل های حرارتی استفاده می کنند.ما در استارتاپ راندنو تلاش کردیم تا فروشندگان این حوزه را به خریداران معرفی کنیم.از جمله برند های معتبر خارجی که در ایران فعالیت زیادی دارند، سرکابل و مفصل ریکم آلمان و الکان می باشد که دارای استاندارد ها وتاییدیه هی شرکت توزیع میباشد.امروزه شرکت های ایرانی مانند چسبکاران، پارس مفصل آسیا، ری سان و دیگر شرکت ها هم، اقدام به تولید مفصل حرارتی استاندارد ومورد تایید شرکت توزیع، کرده اند. راندنو در راستای وظایف خود، خریداران را برای خرید از فروشندگان و نمایندگان برندهای متفاوت سرکابل و مفصل حرارتی راهنمایی خواهد کرد.

  • ۹۸/۱۰/۱۶
  • mahdi yari

مفصل حرارتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی